Streetfood is aandacht

Overal verschijnen tegenwoordig mobiele eettentjes waar gemakkelijk en voordelig goede gerechten worden geserveerd. Een trend die typisch Aziatisch is.

Streetfood gaat eigenlijk over aandacht. In de echte streetfood cultuur, die je zuidoost Azië tegenkomt, zie je eettentjes op straat waar mensen iedere dag bezig zijn met het bereiden van één product. Dus geen menukaart met keuze uit 20 gerechten, maar gewoon één product, met hooguit wat varianten daarop. Die mensen doen dat elke dag weer, al jarenlang en vaak al generaties achtereen. En al die jaren zijn ze bezig om te kijken of ze hun recept nog verder kunnen perfectioneren. Door subtiele veranderingen door te voeren in de receptuur. Door net even een iets ander ingrediënt te gebruiken. Een recept gaat nooit in één keer volledig over de kop, het gaat altijd stapje voor stapje.

Bij Go-Tan hebben we die werkwijze geadapteerd voor onze eigen producten. Ook wij zijn al tientallen jaren aan het schaven aan onze producten. Voortdurend zijn we aan het kijken hoe we een receptuur nog dichter bij ‘zoals het ooit bedoeld was’ kunnen krijgen. En focussen we ons hoe we het onze klanten nog makkelijker kunnen maken om onze producten te gebruiken.

In deze tijd zijn er steeds meer ondernemers, die inhaken op de streetfood trend. Met focus en aandacht hebben ze alle kans op succes. Dat wens ik ze van harte toe!

Han Go